کد خبر: 1201725
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
امروز دولت، وزارت راه، شهرداری و همه دستگاه‌های دیگر دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع و مشکلات هستند و گزارش شهردار محترم تهران درباره اقدامات این دستگاه برای توسعه مترو و امکانات حمل و نقل عمومی نیز جای قدردانی دارد
جوان آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کار‌های اصلی دولت مردمی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد. 
 
سید ابراهیم رئیسی پنج‌شنبه در آیین افتتاح «ایستگاه مترو شهر جدید پرند» با اشاره به سفر آذرماه سال گذشته دولت به شهرستان رباط‌کریم و وعده تکمیل این ایستگاه و خطوط مواصلاتی آن در مدت یکسال، از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌الوعد بودن دولت را به نمایش گذاشتند و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کرد. 
 
 توقف قطار پیشرفت ایران ممکن نیست
رئیس‌جمهور توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل تردد مردم را یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: امروز دولت، وزارت راه، شهرداری و همه دستگاه‌های دیگر دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع و مشکلات هستند و گزارش شهردار محترم تهران درباره اقدامات این دستگاه برای توسعه مترو و امکانات حمل و نقل عمومی نیز جای قدردانی دارد. رئیسی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کار‌های اصلی دولت مردمی است، افزود: دولت با وجود همه تحریم‌ها و فشار‌ها دست از تلاش برای توسعه کشور برنداشته و مصمم هستیم حرکت قطار پیشرفت کشور سرعت گیرد و تداوم یابد. دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد. 
 
 آیا این پروژه‌ها با تلاش جهادی زودتر به سرانجام نمی‌رسید!
رئیس‌جمهور با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته ایشان با بسیجیان و تأکید بر حضور در همه عرصه‌ها با روحیه بسیجی و جهادی اظهار داشت: باید از همه کسانی که در هر دوره‌ای در مسیر پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند، قدردانی کرد، اما جای این سؤال نیز وجود دارد که آیا طرح‌ها و پروژه‌ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی‌توانست زودتر به سرانجام برسد!
رئیسی با بیان اینکه امروز برای قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه که با روحیه جهادی و بسیجی آن را در کوتاه‌ترین زمان و حتی فراتر از وعده‌ای که داده شده‌بود، تکمیل کردند، به اینجا آمده‌ام، تصریح کرد: کار‌های بسیاری برای پیشرفت کشور شده، اما کار‌های بسیاری نیز باقی مانده و نباید در مسیر خسته و ناامید شویم. 
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم نمایش اقتدار و عزت مردمی مقاوم و صبور است که مقاومت آن‌ها دشمن را مستأصل و درمانده کرده‌است، خاطر نشان کرد: کشتن زنان و کودکان از یکسو نشانه درماندگی در مقابل مجاهدان مقاومت است و از سوی دیگر باعث ایجاد تنفری عمیق و گسترده از رژیمی‌شده که در مقابل چشم جهانیان بیش از ۵ هزار کودک مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه را به شهادت رسانده‌است. رئیسی مقاومت ملت ایران در مقابل فشار‌های دشمن را نیز ستودنی توصیف و تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه مقاومت ملت ایران است؛ این پیشرفت‌ها نتیجه برکت خداوند به کار و تلاش‌های صورت گرفته با روحیه بسیجی و جهادی است. 
رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از روحیه همدلی و هماهنگی که امروز در میان بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: امروز بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف به جای درگیر شدن به حاشیه‌ها تمام توان خود را صرف تلاش برای سازندگی کشور، خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات کرده‌اند و این بسیار ارزش دارد؛ در دولت تصمیم گرفته‌ایم که هرگز دچار حاشیه‌ها نشویم و بر این عزم استوار هستیم. 
 
 زاکانی: ۴۳ درصد منابع شهرداری را در حوزه حمل و نقل متمرکز کردیم
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال توفیق داشتیم چهار خط متروی ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را در دستور کار قرار دهیم. خط ۱۰ طبق توافق با قرارگاه خاتم‌الانبیا شروع شد و خط ۹ و ۱۱ هم در برنامه داریم که امسال شروع کنیم و خط ۸ را در سال آینده شروع خواهیم کرد. وی با اشاره به توسعه خطوط ریلی گفت: در شهر تهران گام‌های اساسی برای تحقق زیرساخت‌های توسعه مترو بر مبنای خدمت به مردم برداشته‌ایم و با عنایت دولت سیزدهم گره از واگن‌های مترو نیز گشوده‌شد. 
 
 قرارداد ۲۸۰ واگن جدید مترو بسته شد
شهردار تهران با بیان اینکه از سال ۹۶ بعد از عقد قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن، کار مسکوت مانده‌بود، افزود: همت جمعی توسط سازمان برنامه، وزارتخانه‌های کشور، نفت و صمت، بانک مرکزی و سایر ارگان‌ها شکل گرفت و کاری در مدت هفت سال انجام نشده‌بود، در شهریور امسال انجام شد و تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه افزایش یافت. در همین هفته نیز برای ۲۸۰ واگن جدید قرارداد بستیم. 
زاکانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ما ۲۵۷ کیلومتر با ۱۴۰ ایستگاه متروی تهران را تحویل گرفتیم، بیان کرد: امروز ۳۰۳ کیلومتر خط و ۱۵۵ ایستگاه مترو در شهر تهران در حال بهره‌برداری است که نتیجه یک حرکت جدی در این مسیر است. 
وی تصریح کرد: امسال در شورای اسلامی شهر تهران تأکید ویژه‌ای بر گسترش حمل‌ونقل تهران صورت گرفت به طوری که حدود ۴۳ درصد منابع بودجه امسال برای این منظور متمرکز شد. 
شهردار تهران ادامه داد: هر ۷ خط متروی تهران تقریباً تمام شده و تا دو سال آینده الحاقات آن نیز تا انتها تمام خواهد شد و امروز مسیر توسعه مترو با عنایت دولت مردمی سرعت ویژه‌ای پیدا کرده‌است. 
 
 واگن‌های متروی تهران ۲ برابر می‌شود
زاکانی تصریح کرد: همان اندازه کاری که در مدت ۲۵ سال برای تأمین نیاز‌های شهر در حوزه واگن انجام شده بود، ظرف حدود چهار سال نیز همان مقدار کار انجام خواهد شد و واگن‌های متروی تهران تقریباً دو برابر می‌شود. امیدواریم واگن‌های جدید مترو از سال آینده واردشود که این حرکت با نگاه جهادی و تلاش دولت سیزدهم شکل گرفته‌است. 
وی در ادامه با اشاره به توقف طولانی مدت پروژه مترو پرند یادآور شد: کار ساخت متروی پرند از سال ۸۴ شروع شد و سال ۹۱ به شهرداری واگذار شد و بخش اول آن در سال ۹۶ افتتاح شد، اما تکمیل مسیر حدود ۲۰کیلومتری از فرودگاه امام (ره) تا پرند مسکوت ماند. 
شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته با تأکید آقای رئیسی در بازدید از روند اجرای این پروژه، حرکت جدیدی در این مسیر شکل گرفت، قرارگاه خاتم به عنوان مجری، شهرداری تهران به عنوان متولی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان حامی، راه‌اندازی مترو پرند را استارت زدند. 
 
 شهرداری تهران ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای متروی پرند فراهم کرد
زاکانی با بیان اینکه ارزش این پروژه به ارزش امروز ۶ همت برآورد می‌شود، افزود: شهرداری تهران بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تجهیزات و امکانات فراهم کرد. دولت نیز بالای یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این خط هزینه کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت شاهد گره‌گشایی از پروژه‌ای هستیم که لبخند را بر لبان مردم نشانده و با ۸۱ کیلومتر خطوط تونلی، پرند را به تجریش متصل می‌کند، بنابراین از همه کسانی که برای افتتاح این پروژه تلاش کردند، تشکر می‌کنم. امیدوارم این تحفه ناقابل مقبول مردم باشد و شاهد جهش‌های بزرگ در آینده باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار